17/03/2025
Καταναλώτρια από τη Λιθουανία αγόρασε υποδήματα αξίας 730 ευρώ από ελληνικό διαδικτυακό κατάστημα. Το προϊόν δεν την ικανοποίησε ποιοτικά.
Η υπηρεσία διεθνούς περιαγωγής παρέχει στους καταναλωτές-συνδρομητές υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα ενόσω βρίσκονται στο εξωτερικό, καταβάλλοντας αυξημένο κόστος για την εξυπηρέτησή τους από τα αλλοδαπά δίκτυα, που την αναλαμβάνουν. Η χρήση αυτή αφορά σε όλες τις διαθέσιμες υπηρεσίες, βάσει των συμβάσεων που έχουν οι καταναλωτές με τους παρόχους τους στην Ελλάδα (π.χ. κλήσεις, SMS, MMS, υπηρεσίες δεδομένων, κ.λπ).
Ωστόσο, όταν οι καταναλωτές ταξιδεύουν σε παραμεθόριες περιοχές της Ελλάδας και είναι ενεργοποιημένη στις συσκευές τους η υπηρεσία περιαγωγής, υπάρχει πιθανότητα σύνδεσής τους με δίκτυα κινητής τηλεφωνίας γειτονικών χωρών. Σε αυτές τις περιπτώσεις, στις οθόνες των συσκευών εμφανίζεται η ένδειξη του ξένου δικτύου, συνοδευόμενη πιθανόν και από σχετικό ενημερωτικό γραπτό μήνυμα.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, με αφορμή την αναμενόμενη -λόγω θερινών διακοπών- αύξηση της μετακίνησης και διαμονής του καταναλωτικού κοινού σε παραμεθόριες –νησιωτικές και ηπειρωτικές- περιοχές της χώρας που γειτνιάζουν με άλλα κράτη, π.χ. νησιά Ανατολικού Αιγαίου, Ιονίου πελάγους, κ.ά., εφιστούν την προσοχή των συνδρομητών Ελληνικών δικτύων κινητής τηλεφωνίας στις αυξημένες χρεώσεις που ενδέχεται να υπάρξουν λόγω χρήσης υπηρεσιών περιαγωγής. Είναι, ως εκ τούτου, ανάγκη οι καταναλωτές να ελέγχουν τακτικά τις συσκευές τους, προκειμένου ανά πάσα στιγμή να γνωρίζουν την εταιρεία-πάροχο που εμφανίζεται να εξυπηρετεί τη σύνδεσή τους.
Προς αποφυγή ανεπιθύμητων, λόγω περιαγωγής, χρεώσεων, συστήνεται στους καταναλωτές η αλλαγή των ρυθμίσεων των συσκευών τους, ώστε η επιλογή δικτύου να γίνεται χειροκίνητα, αντί αυτόματα, και να έχουν συνεπώς τη δυνατότητα του απόλυτου ελέγχου της πρόσβασης στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, της οποίας είναι συνδρομητές.