Συνάντηση εργασίας του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου

Την Παρασκευή, 19 Ιουνίου 2015, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη εργασίας της Διευθύντριας του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κέντρου Καταναλωτή Κύπρου κ. Έλενας Παπαχριστοφόρου στα γραφεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας. Ακολούθησε συνεργασία με τον Συνήγορο του Καταναλωτή κ. Λευτέρη Ζαγορίτη, τη Διευθύντρια του Ε.Κ.Κ. Ελλάδας και Αν. Συνήγορο Καταναλωτή κ. Αθηνά Κοντογιάννη, και τα στελέχη του Ε.Κ.Κ. Ελλάδας.

Αντικείμενο της συνάντησης αποτέλεσε η περαιτέρω ενδυνάμωση της συνεργασίας των δύο Κέντρων, τα οποία αποτελούν μέλη του Δικτύου Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή, που λειτουργούν στα 28 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και στη Νορβηγία και στην Ισλανδία, με την συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και με στόχο την παροχή συμβουλών και ενημέρωσης προς τους καταναλωτές και την επίλυση διασυνοριακών διαφορών.

Στη συνάντηση συμφωνήθηκε η αμοιβαία συνδρομή και εμβάθυνση της συνεργασίας των δύο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή στο προσεχές μέλλον και εξετάσθηκαν οι εκκρεμείς υποθέσεις, τις οποίες διαχειρίζονται από κοινού τα δύο Κέντρα, Ελληνικό και Κυπριακό. Σύμφωνα με τα σχετικά στατιστικά στοιχεία, σημαντικός αριθμός αναφορών που διαχειρίζονται τα δύο Κέντρα υποβάλλεται είτε από Έλληνες καταναλωτές που ταξιδεύουν για εργασία ή αναψυχή στην Κύπρο ή αγοράζουν διαδικτυακά από Κύπριους προμηθευτές ή και το αντίστροφο.

Ιδιαίτερη αναφορά υπήρξε και στην ανάληψη κοινών δράσεων με αντιπροσωπευτικούς φορείς προμηθευτών, ιδίως στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ αντηλλάγησαν απόψεις και καλές πρακτικές, με γνώμονα την επιτάχυνση των διαδικασιών φιλικής επίλυσης διαφορών των Ε.Κ.Κ.

Επίσης, με δεδομένο ότι η Ελλάδα, όπως και η Κύπρος αποτελούν σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης, ο Συνήγορος του Καταναλωτή κ. Λευτέρης Ζαγορίτης αναφέρθηκε στην υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας που έγινε με την Αν. Υπουργό, αρμόδια για τα θέματα τουρισμού, κ. Έλενα Κουντουρά, με στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότερης προστασίας των δικαιωμάτων των καταναλωτών/τουριστών αλλά και την ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης τους προς την τουριστική αγορά της Ελλάδας, μέσα από ταχείες διαδικασίες δωρεάν φιλικής επίλυσης των διαφορών που τυχόν ανακύπτουν με τους πελάτες τους.

Read More

Annual Report for 2023 of the European Consumer Centres Network

The Annual Report for 2023 of the European Consumer Centres Network has been published

 

Covid-19 special measures

A UK consumer booked a hotel in Greece for the summer of 2020 (July) using the services of a popular website, but was forced later to cancel his reservation because of emergency measure